Faggrupper

Det er et ønske fra mange av medlemmene at NU koordinerer faggrupper som skal virke for å fremme og utvikle fagfelt/produktområder relatert til utleievirksomhet. Faggruppene skal være høringsinstans for sine fagfelt/produktområder, utarbeide retningslinjer/anbefalinger relatert til HMS/ytre miljø, overvåke krav i lover og forskrifter, anbefale krav til opplæring/kompetanse og utarbeide standarder. Faggruppene avholder møter 4-5 ganger pr. år, eller etter behov.

Faggruppenes mandat:

Mandat for faggruppene:

• Rapportere til styret i NU
  • Høringsinstans for sitt fagfelt/produktområde
  • Utarbeide retningslinjer/anbefalinger relatert til HMS/ytre miljø for fagfelt/produktområde
  • Overvåke krav i lover og forskrifter for fagfelt/produktområde
  • Anbefale krav til opplæring/kompetanse for fagfelt/produktområde: Bruk, Vedlikehold, Sertifisering, Bistå ved utarbeidelse av fag- og undervisningsplaner
  • Utarbeide standarder/standardisering for sitt fagfelt/produktområde
  • ENØK tiltak
  • Produktspesifikke utleievilkår

Faggruppene er sammensatt av produktspesialister fra medlemsbedriftene. Følgende faggrupper er for tiden aktive:

• Personløftere
  • Brakker og moduler
  • Vare og tørk
  • Miljø og klima
  • Laste og losse

Flere områder vil bli tilført under arbeidets gang og etter ønsker fra medlemsbedriftene.

Lurer du på noe? Ta gjerne kontakt: